„Restart – Program čišćenja organizma“ – 10.05.2024.

Prirodno olakšanje: 3 namirnice za bol u grlu

Female Hands Squeezing Lemon Her Tea (1)

Bol u grlu je neprijatan simptom koji se često javlja usled prehlade, infekcija ili iritacije sluzokože grla. Umesto da odmah posegnete za lekovima, jako je važno utvrditi da li je bakterijska ili virusna infekcija u pitanju, a dok rezultati brisa ne stignu, možete razmotriti prirodne alternative koje vam mogu pomoći da ublažite nelagodnost i ubrzate proces ozdravljenja. Evo tri namirnice koje su poznate po svojim blagotvornim svojstvima za olakšanje bola u grlu:

1. Med: Med je već vekovima poznat po svojim lekovitim svojstvima. Bogat je antioksidansima i ima antibakterijska svojstva koja mogu pomoći u borbi protiv infekcija. Dodajte kašičicu meda u topao čaj ili jednostavno ga uzimajte samostalno, uz lagano otapanje u ustima. Osim toga, med je blagog i prijatnog ukusa, te ga mogu koristiti i deca starija od 1.godine.

2. Propolis: Propolis je pčelinji proizvod koji pčele koriste za premazivanje i oblaganje svojih košnica, kako bi se odbranile od štetnih mikroorganizama. Uz pomoć propolisa obezbedjuje se visoka sterilnost košnice i odsustvo bakterija – čime propolis sa razlogom nazivaju prirodnim antibiotikom. 

Naučna istraživanja iz 2005. godine dokazala su baktericidno dejstvo propolisa protiv stafilokoka, klebsiele, ešerihije koli, pseudomonasa i strepstokoka. Kada su u pitanju bolovi u grlu, propolis se preporučuje upravo zahvaljujući svom antibiotskom (ubija bakterije), analgetskom (deluje protiv bolova) i anestetskom delovanju.

Koristi se veoma jednostavno: na kašičicu meda možete nakapati par kapi propolisa i polako otapati u ustima, 3-4 puta dnevno. 

namirnice-za-bol-u-grlu

3. Djumbir: Djumbir je biljka koja se koristi već 8.000 godina unazad i za čija su antibakterijska svojstva znali još stari Egipćani. Može se dodavati u limunade, kolače, može poslužiti za pripremu čajeva, ali kada su bolovi u grlu u pitanju i kada želimo da postignemo lokalno antibiotsko i analgetsko delovanje, najbolje je djumbir koristiti u obliku rastvora za ispiranje grla.

Priprema: Pomešati 1 kašičicu sveže narendanog korena djumbira, 1 kašičicu meda, pola šolje mlake vode i sok od pola limuna. Ovako pripremljen rastvor, iako zvuči ukusno, ne pije se, već služi za ispiranje grla, s obzirom da želimo da postignemo lokalni efekat. Grlo ispirati 5-6 puta dnevno.

4. Žalfija: Žalfija je biljka koja poseduje antimikrobno delovanje, a odlična je i kao prirodni dezinficijens. Pored toga, šžalfija opušta mišiće I smiruje upaljenu sluzokožu, pa je odlična kada su bolovi u grlu u pitanju! Za razliku od klasičnih čajeva, čaj od žalfije se ne pije kada su bolovi u grlu u pitanju, već se koristi za ispiranje grla. 

Priprema: 2 kafene kašike osušene žalfije preliti sa 200 ml ključale vode, poklopiti I ostaviti da odstoji 15-20 minuta, pa procediti i koristiti za ispiranje grla, 3-4 puta dnevno.

Pre nego što pohitamo za antibiotikom bez potvrdjene bakterijske infekcije, imajte na umu da upotrebom antibiotika, bez adekvatne indikacije i na nepropisan način, samo jačate bakterije, otvarate vrata mogućnosti razvoja rezistencije na antibiotike i povećavate rizik da sebi napravite još veći problem, razarajući prirodnu crevnu floru. Sa svakom popijenom tabletom/kapsulom antibiotika slabite svoj prirodni imunitet, ubijate korisne bakterije i ostavljate slobodan put za razvoj veoma uporne gljivice Candide albicans. Bolovi u grlu mogu se ublažiti i na prirodnije, a bezbednije načine, bar dok se ne utvrdi postojanje bakterijske infekcije.

Izvor: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29854586/

Nedavni članci

Namirnice koje podstiču čišćenje jetre

Namirnice koje podstiču čišćenje jetre

Može li se jetra očistiti i mora li se redovno čistiti?  Može se očistiti i regenerisati, ali ne mora se nužno čistiti. Tačan odgovor leži u tvojim navikama.  Kada jetra zataji, pati ceo organizam. Onoga trenutka kada procenat masnoća u

Pročitajte više >>
napravi-svoj-zeleni-smuti

Napravi svoj zeleni smuti

Zeleni smutiji su najčešće nešto što poziva na neukusno, ali ovaj menja poglede i zove vas da ga ponovo napravite. Sve što je potrebno jeste 5 minuta vremena i svega par sastojaka. Isprobajte, pa javite rezultat.  Sastojci: Priprema: Sve sastojke

Pročitajte više >>
BLOG-thumbnail-navike-zdravih-ljudi

7 Navika super-zdravih ljudi

1. IMAJ DORUČAK Studije pokazuju da su ljudi koji imaju zdrav doručak produktivniji, a deca koja jedu jutarnji obrok imaju bolji rezultat na testovima. Zdrav doručak pokreće metabolizam i sprečava da se kasnije prejedeš. Prilagodi doručak svojim potrebama, samo ga nemoj preskočiti.

Pročitajte više >>
BLOG-thumbnail-supa iz kesice

Supe iz kesica

Supe iz kesica – tačno je, imaju bezbroj prednosti, jednostavne su za pripremu, jako ukusne, dovoljno slane, ali da li ste se nekada zapitali od čega je napravljen prah iz kesice za supu i koliko su zapravo takve supe zdrave

Pročitajte više >>